torsdag 19 april 2007

Svar till fulbloggaren med aliaset "Tommy Funebo"

Du ställer följande fråga på din fulbblogg:

"Under debatten i TV4:s Kvällsöppet dök romerna upp som exempel när man debatterade integrationspolitik. Sverige är inte romernas hemland, tyckte Jimmie Åkesson, partiledare i Sverigedemokraterna. Hur kommer detta att tas emot av SD:s egen norrbottniske zigenarhövding, Jorma Lindgren? Kanhända han byter parti till ND..."

Svaret är enkelt...jag tillhör inte Romer utan Svensk Romanes..väsentlig skillnad för en som är läskunnig.
Med Romer menade Jimmie Åkesson säkerligen Finska Zigenare..och deras hemland torde då vara detsamma som ditt. Han har även helt rätt..Sverige ÄR inte Romers land och har aldrig varit utan Svenskarnas. Så visst skulle jag även kunna samstämma med ND i en sådan fråga. Zigenarhövding? Javisst jag är lika mycket andel Zigenare som din andel är släkt med Fulejoe ( SE BILD)...ganska lika på mycket men skiljer sig en del till både det yttre och kulturellt. Åtminstone är det så för mej...vad det gäller dej och skillnaden på Fulejoe låter jag andra uttala sig om!!
Och detta utan att kränka Fulejoe..
För dom som undrar varför jag ger svar till Funebo här på min blogg...han bannade mej pga att han irriterade sej över att jag är som han sa "ickearisk".."tattare" och pratar "tattarklyk". Att vara svensk resande och sympatisera med Sverigedemokraterna sticker i denna "antirasists" ögon...Detta visar var denna person står i sin lilla sjuka värld!