fredag 27 april 2007

Sanningen om Peter Türschs (fd Sd) avhopp...inte den versionen som media gav!

Sanningen om Peter Türschs avhopp är uppenbart inte den samma som media använt. Han drog en ren lögn för egen vinnings skull, samtidigt så smutskastade han Sd i media. Undrar om dom tar upp vad som egentligen hände och anledningen till hans avhopp. Precis som jag trodde så var det endast pengar och inte idelogi som gällde för denne mediastolle. Kopierar in hela hans avgångsbrev från SD Perstorps hemsida:
" Som de flesta redan känner till så har Peter Türsch lämnat vårt parti. Orsakerna till detta som han anger i pressen stämmer som de flesta redan vet inte överens med verkligheten. Tyvärr så fortsätter Peters förtalskampanjer, därför så väljer vi på vår hemsida att publicera Peters ”utpressnings” och ”avskedsmejl”. Allt för att väljarna ska kunna få en korrekt bild utav den verkliga sanningen.

Edward Galia

Del 1 Utpressningen: Jag har idag pratat med försäkringskassan och dom sade att om jag fortsatte
politiskt så skulle dom skära ner min inkomst med ytterligare 25% dvs jag
får 50% ut av en heltidssjukskrivning.
Min tanke blir då följande. Antingen hoppar jag av hela skiten och får min
ersättning eller så får partiets lokalkassa återigen stödja mig.
Jag kommer isf att imorgon dag gå ner och anmäla mig som fullt arbetsför på
arbetsförmedlingen. Då kan ingen jävel säga något.
Men jag drabbas av 5 dgrs karens vilken jag vädjar till partiet att stå för.
Detta hade inte hänt om jag inte synts och hörts i media.
Det gör i allt för partikassans del 2720 kr.
Går inte detta måste jag avsäga mig uppdragen för Sd något jag inte vill
skall ske.
Broder!
Jag hoppas du förstår och respekterar min situation?

Del 2 avskedsmejlet: Vill med dessa enkla rader meddela att jag tänker hoppa av ifrån Sd samt
behålla mina resp platser i nämnder och styrelser som blivit mig tilldelade
och bli en sk politisk vilde. Kommer samtidigt att gå ut till pressen och
meddela dem om att ett nytt parti bildats i Perstorp.
Perstorps väl.
Jag är ledsen över detta men när jag nu offrar (t) all min personliga
ekonomi för att ha suttit för Sd så hoppas jag du förstår att jag inte kan
mera? Detta har inget med dig och mig att göra utan är på det rent
ekonomiska planet. Jag lovar att försöka sköta det på ett snyggt sätt och
att inte tillfoga Sd någon skada. Känner bara att jag inte orkar mer och det
får faktiskt partiet respektera. Dessutom har jag förstått visavi debatter
på hd.se att jag har åsikter som partiet inte delar och som är för mig som
person viktiga. Därför tar jag min Mats ur skolan och önskar er framgent all
lycka!
Dom motioner som är skrivna av mig kommer att byta partibeteckning till PV
om det är möjligt. Annars kommer jag att dra tillbaks dom.

Med vänlig hälsning

Peter Türsch"

*************************************************************************************

Kommentar från: Peter SD Perstorp [Besökare]
Det är som dom säger där i Malmö. Dy er kingen!Det är klart som korvspad att man vill bort från Malmö. Har bott där med familj och barn i flera år och sett dess förvandling till ett näste av invandrargäng och maffiost beteendemönster.Flyttade till Perstorp och trivs bra. Jimmie får ursäkta men med den medvinden politiskt som vi har här tror jag att jag inte vill flytta till Sölvesborg.Sorry Jimmie!

Broderliga hälsningar

Peter Türsch

SD Perstorp
Permalänk 060825 @ 22:33
Källa
*************************************************************************************
Hur var det nu med att Sd var främlingsfientligt och det stämmer inte in på dej och din syn? var det inte så du sa i media? förklara då ditt inlägg...se ovan!