fredag 30 mars 2007

Mediahajar vill agera bloggpolis i PKs-tjänst över Sd-bloggare!


Mediahajarnas jaktdrev på Sd-bloggare har börjat! Samma bilder och text har uppmärksammats på andra bloggar som fanns på min, dock verkar denna jakt endast beröra bloggare som sympatiserar med Sverigedemokraterna. I detta fall har jag via anonymt meddelande fått reda på att fulbloggaren och Sd-mytomanen Tommy Funebo (Läs om Funebo här) var den som gick till GT angående bilden på min blogg.
*************************************************************************************

Hej,
Har uppmärksammats på att du lagt ut bild och text från Göteborgs-Posten på din blogg. Det är i strid med upphovsrättslagen och jag vill därför att du tar bort materialet, däremot kan du länka till det på gp.se. Eftersom Sverigedemokraterna, vad jag vet, driver frågor om lag och ordning är det väl rimligt att tänka sig att ni även respekterar upphovsrättslagen.
Mvh
Kenth Andreasson
stf ansvarig utgivare
Göteborgs-Posten
****************************************************************************************************************************************
Svar från mej till GP

Hej,

vilken bild och text rör det sig om?

Meddela gärna detta så ändrar jag det snarast. Förövrigt så är jag inte aktiv,medlem eller något annat än en privatperson vilket jag även nämner på min blogg!

Förövrigt så tror jag mej veta att samtliga partier driver frågor om lag och ordning och är förhoppningsvis inte något specifikt för Sd. Dom partier som ej är för detta utan snarare förordnar anarki bör civiliserat nog snarast lämna den politiska arenan. Som sagt, tala vänligast om vilken bild och text detta anbelangar så ändrar jag detta snarast. Tar mej även friheten att se om andra bloggare med andra politiska tillhörigheter har denna bild och text. Rimligtvis antar jag att dessa isåfall även dom har meddelats samma sak i likvärdigt ärende?
Mvh Jorma Lindgren

****************************************************************************************************************************************
Hej,
Med tanke på att du inte hade en aning om vilken bild och text det rörde sig om, så tog du bort dem väldigt snabbt.
Mvh
Kenth Andreasson

****************************************************************************************************************************************

Svar från mej till GP

Med tanke på att jag såg vilken skittidning länkarna går till så var det lätt att uträkna vilka det rörde sej om!
Naturligvis var det blaskan som far med osanningar i vänsterextremas tjänst det gällde. Vad det gäller dessa lagar du hotade med så antar jag att du även kan uppvisa var det står något om copyrigt osv på erant material. Detta antar jag att ni har väl synligt!?

Mvh Jorma

****************************************************************************************************************************************

Andra bloggar om: , , ,