tisdag 27 november 2007

Göteborgs starke man ryter till om invandringen

Göteborgs starke man Kommunalordföranden Göran Johansson (s) ryter till ordentligt om den fullständigt havererade invandringen.

- Riksdag och andra som har ansvar är som strutsen - de kör huvudet i sanden, säger han.

-Jag tycker det är deprimerande. Men jag ser inte vad vi ska göra? Vi är ett av de få länder som inte har tak för invandring. Hela systemet är ohållbart, säger han.

-Jag känner också en väldig oro för när konjunkturen vänder, om de som kommit hit inte kommer ut på arbetsmarknaden.

– Alla kommer att fråga: Vad har du gjort för att förhindra det här? Ibland känns det som om jag skulle vilja åka till landet och gömma mig, säger Göran Johansson.
gt svt

Läs även Jimmy Fredrikssons artikel i GT, man tror inte sina ögon!!
Har media äntligen börjat VAKNA nu!!