måndag 5 mars 2007

Hur barnslig är du Marita Ulvskog (s)??


Citerar från sverigedemokraternas partiledare blogg:

"Den som såg programmet och eftersnacket med de båda partisekreterarna noterade att Ulvskog inte bara hade vägrat debatt utan också att möta mig i korridorerna utanför studion. Som kuriosa kan nämnas att hon inte ens ville hoppa ur taxin när hon anlände eftersom jag stod vid entrén och väntade. Jag skulle nämligen åka därifrån med samma bil. Det hela slutade med att chauffören fick köra iväg ett hundratal meter för att släppa av Ulvskog och därefter åka tillbaka för att plocka upp mig. Åt detta spektakel skrattade förstås både jag och chauffören.

Schlingmann, som för övrigt verkar vara en sympatisk person i jämförelse med sin socialdemokratiska kollega, var imponerad av att jag kunde använda svåra ord, som till exempel "remiss". Det är ju sådana ord som riktiga politiker använder, menade han. Antingen har Schlingmann udda humor eller så är han ännu en av dessa moderater med inställningen att "stockholmare är smartare än lantisar".

Blogarama
Andra bloggar om: , , , ,