söndag 27 maj 2007

Per Gahrton och etanol drivna bilar.

Att Mp och Per Gahrton önskar fler bilar som drivs med etanol är ingen hemlighet. Detta är något som jag stödjer nästan till sin helhet. Det jag inte stödjer i detta berusande ämne är det att dessa miljömuppar tar sina egna ord bokstavligt. Det är väl ändå meningen att vi ska få se mer BILAR och inte FÖRARE som drivs på etanol i trafiken?

Per Gahrton försöker helt enkelt komma undan med det klassiska "en knatte i handsfacket" tricket. Detta går ut på att ha en spritflaska i bilen som man kan hävda att man druckit direkt efter tex en olycka. Med detta tilltag har man kunnat ungå att bli dömd för brott då det inte går att bevisa om personen druckigt innan eller efter en eventuell händelse har ägt rum. Detta är en välprövad metod utav typiskt alkoholiserade personer som dagligen framför fordon i trafiken. Miljöpartistens egna ord låter såhär:

"
– Kanske hade jag lite dålig uppmärksamhet och min reaktionsförmåga var nog inte tillräckligt snabb." Typiskt för fyllekörning?

"
– Enligt min uppfattning gav alkotestet utslag för att jag varit berusad på torsdagskvällen, ett helt dygn tidigare." Borde han köra bil dagen efter då?

"
– Men jag drack några starköl efter olyckan, minns han plötsligt.
– De låg i baksätet och var det enda som fanns till hands. Det var en lång väntan på bärgaren och jag tyckte inte det gjorde något om jag drack några öl eftersom min bil skulle bärgas. Jag behövde lugna ner mig." Alkoholism eller dålig bortförklaring? Hur var det med Torsdagsfyllan nu igen?

"
– Jag hade inte en tanke på att det kunde ha betydelse att jag varit berusad ett dygn tidigare."
??? Konstigt, detta står i all information om dagenefterfyllakörning!

Per Gahrton åkte dit för fyllekörning så sent som för två år sedan, även då sa han att han druckit dagen innan. Då sa han så här:

"
– Jag har problem med en långsam förbränning och borde hålla stenhårt på att aldrig köra dagen efter. "

LÄS OM TYPISKA EGENSKAPER FÖR ALKOHOLISTER HÄR

Man får nu hoppas på att Per Gahrton får ett kännbart straff i form utav fängelse, nästa gång kan det gå värre med att tex ditt barn dödas utav denne notoriska fyllekörare.

Man undrar om inte Miljöpartiet borde skaffa sig en sorts vandelsförsäkran i samma hårda regi som Sverigedemokraterna? Det är ju vida känt att detta parti hyser tex flertalet pedofiler!
Man undrar hur resultatet skulle se ut om dom etablerade partiernas representanter granskades lika hårt som Sverigedemokratrna?
SvD
DN
SvD