torsdag 11 oktober 2007

Valfuskande S-politiker inför rätten!

S-politikern Monica Rydin ifrån Surahammar stod igår inför rätten för valfusk. Straffet för detta kan ge upp till 6 månaders fängelse, men i denna odemokratiska kvinnas fall yrkar åklagaren endast på böter. Själv säger hon att det var ett "hjärnsläpp" och hennes ordningssinne efter sina barnbarn som drev henne till att plocka bort SDs valsedlar. Varför hon plockade bort just SDs valsedlar och inga andras under sin "städning" kunde hon inte förklara, och dessutom så säger hon sig ha tappat minnet. Fast hon tappat minnet för den kriminella gärningen säger hon följande till tingsrätten:

"-Då svarade jag mannen att jag har dem här i kassen. Han skrek att "Då tycker jag att du ska lägga tillbaka dem." Det gjorde jag efter att ha hjälpt en farbror med rullator in i vallokalen, berättade Rydin. "

"
-Jag vet inte varför jag tog just dem, sade hon.
Rydin hade inte fått någon utbildning innan uppdraget, men visste att man inte fick röra någonting på bordet. Försvaret lyfte fram att Monica Rydin är en person som brukar plocka undan efter barn och som tycker om att hålla det snyggt omkring sig. Det var en orsak till att hon rört valsedlarna. "


Läs mer här