lördag 17 februari 2007

Medial respons från Kalmars kommunpolitiker om AFAs våld mot SD representant!

MILJÖPARTIET:
"Det kunde ha drabbat vem som helst av oss politiker.
Det säger Jonas Löhnn"
CENTERN:
"centerpartiets oppositionsråd, tycker att handlingarna är ett hot mot det öppna och demokratiska samhället.
- Man kan tycka vad man vill om politiken som Sverigedemokraterna och deras representanter för men det är ett hot mot det demokratiska systemet när grupper tar till våld för att tysta personer. Det är bättre att vi tar debatten, säger Anders Andersson."
KRISTDEMOKRATERNA:
"
Jag kommer från ett odemokratiskt land där jag inte fick yttra mig. Här är jag lycklig för att jag kan säga och tycka vad jag vill. Alla får ha en åsikt utan att behöva vara rädda. Jag tycker inte att någon ska hotas för sin åsikt, säger Nadja Mirghasemi."
FOLKPARTIET:
"
Det håller Joachim Håkansson, en av folkpartiets ledamöter i kommunfullmäktige, med om.
- Man får tycka vad man vill så länge man inte begår några brott. Det går inte att försvara hot och våld som metod. Tyvärr är det vanligt att politiker, framför allt kommunalråden, utsätts för hot, säger han."
MODERATERNA:
"
Göran Häggfors, moderaternas oppositionsråd, är en av dem som själv har varit hotad tidigare, dock inte av AFA.
- Därför tar jag dubbelt avstånd från detta. AFA använder rent fascistiska metoder. Tvärt emot det de säger sig förespråka."
SOCIALDEMOKRATERNA:
"
Kommunfullmäktiges ordförande, socialdemokraten Roger Kaliff, tycker att händelserna gör att socialdemokraterna som parti skärper sig ytterligare.
- Det är beklagligt att sånt här kan hända i Kalmar. Vi försöker bekämpa åsikter som kränker yttrandefriheten men det är en helt annan sak att föra diskussion om åsikter, säger Roger Kaliff."
VÄNSTERPARTIET:
"
Bertil Dahl, vänsterpartiets kommunalråd, tycker att de människor som tar till våld gör demokratin en björntjänst."
Extremistpartiets kommunalråd säjer även följande lama uttalande!
Ett uttalande som snarare framhäver att vänsterpartiets militanta gren försämrar för (V) än tar avstånd emot deras våld emot Sverigedemokrater!!
"De som tror att de på det här sättet visar att de är emot Sverigedemokraternas åsikter använder helt fel metoder. Effekten man vill nå kan i stället bli den motsatta, säger Bertil Dahl."

Jag kan bara konstatera att PK-partierna tar till lite ynkliga fördömmanden då dom endast blir ansatta i media samt rädsla för att missta röster till Sverigedemokraterna.
Inte ett knyst skulle annars ha kommit ifrån dessa. Och inte kommer dom ta till någon gemensam handlingsplan för att stävja våldet från denna Vänsterpartistiskta extremist gren i Kalmar. Nu är detta inte specifikt för Kalmar utan så ser det ut i hela landet.